Garantie indienen

Is er een probleem met een product dat u bij ons gekocht heeft? Vul dan het garantie formulier hier onder in. Twijfelt u of het probleem onder uw garantie valt? Bekijk onder het formulier alle artikelen uit onze algemene voorwaarden omtrent garantie.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

 

  • De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  • Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  • Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  • De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  • De garantie geldt niet indien:
    • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

  • Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  • Regels omtrent Garantie

    Wij bieden geen garantie bij lekke banden, dit is zelf veroorzaakte schade en niet afhankelijk van de kwaliteit van het product.

    Wanneer u de fatbike opvoert of valschade aan de fatbike heeft, dan vervalt de garantie per direct. Dit is geen discussie, wij staan in ons recht.

    Indien u schade aan de fatbike heeft en het is niet zelf veroorzaakte schade, dan repareren wij uw fatbike gratis.


 

 

  • Belangrijkste regels en afspraken

Voor een heldere samenwerking bij fatbike reparaties, hanteren we de volgende afspraken:

  • Diagnose: Voorafgaand aan de reparatie stellen we een diagnose en bespreken we de bevindingen en de geschatte kosten met u.
  • Offerte: Bij akkoord ontvangt u een gedetailleerde offerte. Reparaties starten pas na uw goedkeuring.
  • Betaling: Betaling dient te geschieden bij het ophalen van de gerepareerde fatbike, contant of via pin.
  • Garantie: Op de uitgevoerde reparaties en vervangen onderdelen bieden we een garantie van [aantal] maanden, mits er geen sprake is van schade door onjuist gebruik.

 

  • Beperking van aansprakelijkheid

Mijn-Redder-In-Nood is niet aansprakelijk voor:

  • Schade ontstaan door onjuist gebruik van de fatbike na de reparatie.
  • Gevolgschade of indirecte schade.
  • Schade veroorzaakt door derden.
  • Diefstal of schade aan de fatbike buiten onze directe verantwoordelijkheid.